Aceste sectoare sunt identificate cu ușurință ca fiind zone de utilizare frecventă a infochioșcurilor multimedia, a panourilor digitale publicitare și a sistemelor interactive! Nevoia puternică de comunicare și publicitate digitală interactivă fac din agențiile de turism și din hotelieri clienți „naturali” ai produselor noastre.
Internetul a revoluționat, într-adevăr, modul în care hotelierii comunică cu clienții lor, iar mai târziu infochioșcurile multimedia și panourile publicitare digitale au fost extensia naturală a nevoii de comunicare.
În domeniul hotelier, infochioșcurile multimedia ajută la căutări și rezervări de camere de hotel, verificare trasee turistice etc. Una dintre cele mai utilizate functionalități ale infochioșcurilor în domeniul hotelier este aceea de a oferi acces securizat la Internet clienților hotelului. Un rol important îl au infoișcurile și în promovarea serviciilor turistice. Agențiile de publicitate și de marketing utilizează tot mai mult platformele tehnologice pentru a pune în evidență clienții lor. Operatorii de turism promovează tot mai mult serviciile în diverse locații prin mesaje digitale dinamice (prin infochioșcuri și mobilier urban de informare).
Infochioșcurile sunt, astfel, un element indispensabil pentru funcții precum:
- promovarea produselor din domeniul turistic
- informații privind hărți ale orașului, adrese, transport public, numere de telefon utile etc.
- imprimarea de ziare
- cercetare, itinerarii de călătorie, ore de zbor etc.
- experiențe interactive pentru turiști
- imprimare de fotogafii la infochioșcuri foto
- cumpararea de bilete (pentru evenimente locale, spectacole etc.)
- anunțuri multimedia interactive
- hotspot wireless pentru hoteluri (în hol, restaurant etc.)
- check-in în hoteluri
- acces la Internet, telefonie VOIP
- informații despre hotel, servicii, centre SPA etc.