Preocuparea principala a institutiilor statului este sa informeze si sa raspunda permanent intrebarilor puse de cetateni. Asa se explica de ce, in ultima perioada, exista din ce in ce mai mult tendinta de a folosi infochioscurile multimedia, alaturi de sistemele de semnatura digitala si plati electronice.

infochioscPractica a dovedit ca o comunicare eficienta cu cetatenii se poate realiza printr-o platfoma online pusa la dipozitie prin infochioscurile multimedia. Această facilitate aduce un câștig atât oamenilor, care nu mai pierd timpul așteptând la cozi, cât și instituțiilor, care pot gestiona mai ușor informațiile.

Ce funcții poate avea un infochioșc multimedia într-o instiuție publică ?

  • informare în mediul indoor: informații oficiale ale instituțiilor, anunțuri și decizii, proiecte, alte servicii într-o instituție.
  • informare în mediul outdoor: sunt deseori folosite pentru a informa cetățenii despre evenimentele din localitate și pentru a oferi informații relevante (precum blocarea unor străzi, modificarea legăturilor de transport etc.). Sunt, de asemenea, un mijloc de a comunica proiectele importante care sunt în desfășurare într-o localitate.
  • vânzare bilete: expoziții, concerte, teatru, evenimente culturale
  • gestionarea unor servicii specifice: sunt utilizate de cele mai multe ori pentru a direcționa utilizatorii către anumite locuri/servicii de care au nevoie.
  • managementul cozilor: ajută la gestionarea fluxului de vizitatori într-un mod practic și eficient.
  • plăți electronice: permite rezidenților să efectueze cele mai multe dintre plăți fără a fi nevoie de intervenția vreunui angajat (apa, gaze, taxe etc.).

Ce avantaje vă aduce un astfel de dispozitiv?
pod-image-Kiosk
Utilizarea unui infochiosc în primărie contribuie semnificativ la:

  • Promovarea unei imagini consistente si coerente – prin fluxuri informationale stabile, actualizate, coerentă în informatii, transparentă institutională.
  • Încadrarea în standarde si alinierea la tendintele internationale de e-government.
  • Reducerea cheltuielilor aferente personalului si cresterea productivitătii muncii.
  • Fluidizarea circuitului documentelor, prin punerea la dispozitie a unei platforme comune.
  • Realizarea unei publicităti necostisitoare.

4Cum ajută un infochiosc institutia publica?

  • informează cetătenii asupra normelor si reglementărilor în vigoare, specifice pentru activitatea administratiilor locale

    rulează aplicatii prin care oamenii pot accesa informatii asupra taxelor si impozitelor pe care le datorează prezintă documentele si etapele pe care trebuie să le parcugă cetătenii în rezolvarea unei probleme, în conformitate cu legile si normativele în vigoare
  • găseste documente utile în toate sursele de informatie gestionate prin intermediul unei functii de căutare
  • afisează hărti ale localitătii, cu posibilitatea de căutare de străzi, locuri si obiective publice
  • face cunoscute locurile de muncă din ofertele trimise către primărie
  • oferă acces la biblioteci publice
  • actualizează permanent datele personale ale cetătenilor
  • oferă posibilitatea înscrierii oamenilor în programe si proiecte de ajutor social
  • colectează informatii despre contribuabili
  • afisează traseele mijloacelor de transport în comun
  • transmite rapid către populatie orice tip de comunicare
  • Cetătenii pot consulta singuri informatiile de care au nevoie atingând intuitiv butoanele de navigare.


Dintre proiectele implementate pana in acest moment pe acest domeniu va putem enumera: